הזרקות PRP לברך

זריקות PRP לברך – די לכאבים

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

כאבי ברכיים ופרקים הם תופעה שכיחה ביותר אצל אנשים רבים, והיא כבר לא מזוהה רק עם גיל מבוגר. היום, אחוז גבוה מהגברים והנשים סובלים מכאבי ברכיים. תחום הרפואה האסתטית מציע פתרון מתקדם לבעיה הזו, שמסייע למטופלים בכל העול להיפטר מהכאב וליהנות מברכיים בריאות וחזקות. הפתרון הייחודי הינו זריקות PRP לברך והוא עושה שימוש בחומר טבעי בלבד, אשר בטכניקה ייחודית נלקח ישירות מדמו של המטופל או המטופלת שעוברים את ההליך.

מהן זריקות PRP לברך? למי זה מתאים? לאיזו תוצאה נצפה, וכיצד זה עובד? המשיכו לקרוא וגלו.

מה זה זריקות PRP לברך?

זריקות PRP עושות שימוש בחומר ייחודי אשר מצוי בגוף המטופלים באופן טבעי ומכונה פלזמה עשירה בטסיות, או באנגלית Platelet-rich plasma. הטסיות הללו מורכבות מחומרי צמיחה ופקטורי גדילה (growth factors) הנמצאים בפלזמה. הטסיות העשירות בחומרי גדילה מאיצות את תהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף. הטיפול החדשני הזה מאפשר להגיע לריפוי מהיר, להפחית כאבים ולשפר באופן משמעותי את התפקוד הכללי של הברך.

השיטה החדשנית הזו הפכה למאוד פופולרית ויעילה בתחום האסתטיקה הרפואית בכלל, ובתחום האורתופדיה בפרט. זריקות PRP משמשות לטיפולים קוסמטיים כמו הצערת העור, טיפולים נגד נשירת שיער והן גם לטיפול בפציעות הקשורות לשלד שריר. בשיטה הייחודית הזו מזריקים את אותם המרכיבים אש מצויים בגוף של המטופל עצמו, רק בריכוז גבוהה מאוד. הזריקות מועילות למגוון סוגים של בעיות שלד כמו פציעות ספורט או פגיעות ניווניות, בעיות ברכיים מסוגים שונים, וכדומה.

איך הליך של זריקות PRP לברך מתבצע?

במסגרת הטיפול, הרופא המומחה נוטל את דגימת הדם ומכניס אותה למכשיר צנטריפוגה. המכשיר החדשני פועל במטרה להפריד את המרכיבים השונים בדם, ובעזרת תנועות סיבוביות מהירות חלק מהמרכיבים נשארים למטה בעוד חלקם צפים כלפי מעלה. בטיפול של זריקות PRP לברך, הרופא המטפל שואב מדגימת הדם שעברה צנטריפוגה את הפלזמה העשירה בטסיות. בחומר זה, הוא משתמש לצורך הטיפול, מה שאומר שמרכיבים מדמו של המטופל מוזרקים בחזרה אל גופו בדיוק במקום בו הוא חווה כאבים. הפלזמה העשירה בטסיות מכילה פקטורי גדילה שאחראיים לזירוז תהליכי ריפוי טבעיים של הגוף. הפקטורים המרוכזים הללו משתחררים לאחר הזרקתם ישירות אל הברך, מאפשרים לסייע בתהליכי ריפוי של הרקמה ומפחיתים את הכאבים באופן משמעותי. כדאי לדעת כי טיפול בזריקות PRP מיועד גם לפציעות חריפות וטראומות וגם לפציעות שהן כרוניות. אפשר לבצע התאמה אישית של ריכוז ה- PRP ומספר הזריקות בהתאם לצורך ולמצב המטופל/ת. 

ריכזנו עבורכם את תהליך הטיפול במספר נקודות חשובות:

  • לקיחת דם מהמטופל כמו בבדיקת דם רגילה, דרך הווריד בזרוע 
  • הדם מוכנס למבחנה צנטריפוגלית שמסובבת אותו במהירות
  • טסיות הדם מזוקקות משאר המרכיבים שיש בדם 
  • הרופא שואב בעזרת מזרק את השכבה האמצעית המכילה פלזמה עשירה בטסיות
  • הרופא מזריק את הנוזל העשיר בטסיות, ישירות אל תוך הברך הפגועה
  • מתחילים תהליכי ריפוי של הברך וחידוש תאים המסייעים למקום להחלים

מהם היתרונות של זריקות PRP לברך?

הזרקת PRP לברך יכולה להתבצע לטיפול בפציעות חריפות כמו קרע מיניסקוס, או קרע של הרצועה הצידית בברך, או לטיפול בבעיות כרוניות כדוגמת דלקות בגיד הפיקה או שחיקה של סחוסים בברך.

זריקות PRP עושות שימוש בחומר ייחודי וחדשני, אשר מופק ישירות מדגימת הדם של המטופל או המטופלת שעוברים את ההליך. לא מדובר בחומר כימי כלשהו והוא לא מיוצר במעבדה, ולכן נחשב גם לבטוח ביותר לשימוש, עם רמת תאימות ביולוגית גבוהה. בנוסף לכך, אנשים שסובלים מפציעות ספורט יכולים להפיק תועלת רבה וריפוי בעזרת הזריקות. כך גם אנשים הסובלים ממחלות ניווניות ושחיקה שונות, יכולים אף הם ליהנות מהטבה משמעותית הודות לשימוש בזריקות המועילות לריפוי הרקמות, התחדשות התאים וחזרה לתפקוד בלי כאבים. 

באילו מקרים זריקות PRP לברך יעזרו?

זריקות PRP לברך יכולות לסייע לטפל במצבים שונים, למנוע כאבים ולזרז את תהליכי הריפוי הטבעיים של הברך. הטיפול החדשני הזה יכול להתאים במספר מקרים, ריכזנו עבורכם את הפופולריים והשכיחים ביותר:

  • קרעי שריר, קרעי מניסקוס או מתיחת רצועות
  • פגיעות ניווניות בעיקר באזור הברכיים
  • נזקים בגידים 
  • דלקות בגיד האכילס
  • דלקת בבורסה של הירך 
  • פציעות ספורט במפרקים השונים
  • שחיקה של סחוס 
  • קרעים קלים – Plantar Fasciitis
  • דלקת באינרציה של הגידים

כל כמה זמן יש צורך לחזור על הטיפול?

על הטיפול מומלץ לחזור בהתאם למצב ההחלמה של כל מטופל או מטופלת. משום שזהו טיפול ביולוגי, ניתן לחזור עליו פעמים רבות. כאשר ישנה דרגת שחיקה גבוהה או פציעה חמורה מאוד, ניתן לבצע סדרת טיפולים מותאמת באופן אישי, עם טיפולים בהפרשים של מספר חודשים אחד מהשני. טווח הזמן וכמות הטיפולים המדויק תלויים במצב האישי וייקבעו במרפאה או הקליניקה על ידי הרופא המומחה אשר מטפל בכם.

שיפור משמעותי בהליך חדשני ויעיל

טיפולים בהם נעשה שימוש בזריקות PRP לברכיים או לכל מפרק אחר, מתבצעים באופן מדויק מאוד, תוך שימוש באמצעי דימות בכדי להפיק את התועלת המיטבית מההזרקה. מדובר בהליך קל ומהיר. לרוב הטיפול לוקח זמן קצר, כחצי שעה, לאחריה המטופל או המטופלת יכולים לשוב לשגרת היום הרגילה שלהם.

לסיכום

זריקת PRP היא זריקה שיש בה פוטנציאל גבוה במיוחד לעידוד תהליכי הריפוי של מחלות ושל פציעות מסוגים שונים. כאשר מתבצעות זריקות PRP לברך, הן מעודדות תהליכי ריפוי פנימיים ומאפשרות להפחית כאבים, לטפל בדלקות ולשפר את התחושה הכללית באופן משמעותי. הטיפול עושה שימוש בחומר טבעי המצוי בדמו של המטופל ובכך בעל רמת אימות ביולוגית גבוהה. כאבים בברכיים הופכים היום לנחלת העבר עם הזרקות PRP לברך שמביאות לשיפור משמעותי.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

השאר\י את הפרטים שלך ונחזור אליך בהקדם עם המבצעים המיוחדים שלנו